חופשות וטיולים

איך לוקחים את כל המשפחה לטיול מבלי לקרוע את הכיס?

נכתב על ידי ליטל שפיר
טיול עירוני בבודפשט

בשנים האחרונות רבים מבלים את חופשות הקיץ והחגים בחו”ל עם כל המשפחה. למרות שטיולים בעולם הפכו להיות זמינים יותר ובמחירים אטרקטיביים יותר, להטיס את כל המשפחה ועוד בתקופות השיא (כשלרוב משפחות מתקשות לנסוע בתקופות אחרות) יכול להיות עסק ממש יקר. אז אני כאן כדי לרכז לכם כמה טיפים חשובים שיכולים לחסוך לא מעט, כדי שתוכלו לצאת לחופשה הבאה שלכם מבלי לקרוע את הכיס.

טיסות

  1. גמישות בתאריכים – אם כן יש לכם אפשרות, שקלו לטוס ביוני או בספטמבר במקום בחודשי יולי-אוגוסט, מזג האוויר דומה אך המחירים זולים משמעותית (וגם העומס במקומות בהם מבקרים). מנוע חיפוש טיסות של Alice מאפשר בחירת טווח תאריכים גמיש במקום תאריכים ספציפיים כדי למצוא את הזמן הזול ביותר. אם אתם פנויים כל החודש אל תיסגרו על ימים אלא תתחילו ממחיר הטיסה הטוב ביותר ומשם תקבעו תאריך.
  2. הזמנה מראש – אם חייבים לטוס בחודשי הקיץ או החגים מומלץ להזמין את הכרטיסים זמן רב מראש ולא רק ברגע האחרון – בתקופות עמוסות המחירים לרוב הולכים ועולים והמקומות בטיסה נתפסים במהירות.
  3. גמישות ביעד – על מנת לחסוך עלויות, מומלץ לברר על טיסות לפני שמחליטים על יעד לטיול. בצורה זו אפשר למצוא יעדים זולים משמעותית מאחרים ולתכנן את הטיול בהתאם. כדי לדעת אילו יעדים הם זולים יותר יש כמה אפשרויות נחמדות:
  4. מנוע חיפוש אליס – מנוע חיפוש טיסות גמיש המאפשר להכניס עד 4 יעדים בו זמנית ובודק לכם מתי ולאן הטיסות הכי זולות.
  5. חיפוש גמיש ב – SkyScanner – יש אפשרות מועילה בסקיי סקנר לעשות חיפוש תוך בחירת כל היעדים “All destinations” . בצורה זו תמצאו את הטיסות הכי זולות לתאריכים שלכם ותוכלו לבחור יעד בהתאם.
  6. גלישה בסתר – מכירים קטע מעצבן כזה שאתם מחפשים טיסה ומוצאים מחיר טוב אבל אחרי כמה חיפושים באתר המחיר קופץ? ממש לפני כמה דקות מצאתם את אותה טיסה במחיר טוב יותר ופתאום המחיר השתנה. זה קורה בגלל שמנועי החיפוש מזהים אותנו בתור לקוחות מעוניינים ולעיתים מקפיצים את המחיר, רגע לפני שאנחנו כבר מוכנים להזמין. כדי לפתור את זה תעברו למצב גלישה בסתר או כנסו ממחשב ורשת אינטרנט שונים – פעמים רבות תמצאו שוב את אותו המחיר המקורי.

טיסות הן אחת העלויות המשמעותיות ביותר בטיול, בייחוד כשמטיסים את כל המשפחה. למרות שבשנים האחרונות מחירי הטיסות ירדו ומתחרים רבים נכנסו לשוק, עדיין חשוב לדעת איך לחפש נכון כדי למצוא את המחירים הנמוכים ולהוזיל עלויות. אז מה חשוב לדעת?

הנה כמה יעדים שאפשר להגיע אליהם בימינו ממש בזול

חופשה על האגם בליטא דרך טיסה לוילנה, למטה: סקי בשפינלדרוב מלין בצ’כיה דרך טיסה לפראג

סקי בשפינלדרוב מלין בצ’כיה דרך טיסה לפראג

לינה


AirBnB – אחת הדרכים המוצלחות לחסוך כסף בלינה בחו”ל כשמטיסים משפחה שלמה היא לינה באתר המרכז דירות להשכרה ברחבי העולם. הדירות מתחילות מחדר להשכרה בבית של מישהו ועד וילה
פרטית ענקית עם בריכה. ככל שאתם יותר אנשים כך החלופה הזו יותר משתלמת – במקום לשלם עבור כל זוג על חדר במלון או לשלם על חדרים יקרים יותר עבור שלישייה. רוב הדירות ב Air Bnb מתאימות לפחות לארבעה אנשים ויש גם דירות ליותר מעשרה אורחים.

דירות נפלאות שמתאימות לכל המשפחה ברובניימי, לפלנד וטביליסי, גיאורגיה

מעבר ליתרון במחיר יש יתרונות נוספים – יש חלל משותף בו אפשר להיות כל המשפחה יחד במקום שילדיכם ירוצו לחפש אתכם בחדרי המלון. בנוסף, דירה מאפשרת לחסוך הרבה כסף על אוכל בטיול – אפשר להצטייד בסופר ולבשל ארוחות בוקר וחלק מארוחות הערב בדירה וכך לחסוך עלויות רבות על מסעדות .

(בתמונה: דירות נפלאות שמתאימות לכל המשפחה ברובניימי, לפלנד וטביליסי, גיאורגיה).

למי שבכל זאת מחפש מלון מומלץ להצטרף לרשימת התפוצה של אתר hotels.com. בתקופה האחרונה הם שולחים כל מספר שבועות קוד קופון אישי לתפוצת המייל בלבד עם הנחה של 10% על לינה ברוב המלונות שהם מציעים. בתהליך ההזמנה אתם מזינים את הקוד ומקבלים אוטומטית את ההנחה שימו לב שיש תוקף לתאריך הנסיעה שיכול להיכלל בהנחה, הפרטים רשומים במייל עם הקוד.

אטרקציות בחו”ל


חפשו כרטיסים משפחתיים לפארקי שעשועים ואטרקציות

כרטיס משפחתי – באטרקציות רבות בחו”ל מעבר להנחות לילדים יש אפשרות לקנות כרטיס משפחתי. כרטיס משפחתי כולל לרוב 2 מבוגרים ו – 2-3 ילדים (תלוי בכרטיס) ומאפשר לחסוך לא מעט ברגע שכל המשפחה יחד נכנסת לאטרקציה כלשהי. שווה לברר תמיד אם יש כרטיס משפחתי ומה בדיוק הוא כולל.

זמן הגעה – שימו לב שבאטרקציות רבות המחירים בסופ”ש יקרים יותר מהמחירים באמצע שבוע. כניסות לאתרים לרוב יהיו זהות אך פארקי מים, פארקי שעשועים, פארקי חבלים וכו’ נוטים להעלות את המחירים בסוף השבוע. כדי לחסוך עלויות שווה לברר מראש לגבי האטרקציות האם יש הבדל מחירים בין ימי השבוע ולתכנן את הביקור בהתאם. לסוף השבוע אפשר להשאיר פעילויות רבות אחרות שאינן מתייקרות בימים אלו.

בנוסף למחירים שונים בימי השבוע, באטרקציות מסוימות (בעיקר בפארקי מים ומרחצאות) אפשר למצוא הנחות לכניסה אחה”צ – לדוגמא החל מהשעה 17:00 המחיר יורד. שווה לשקול זאת, כשקונים 4-5 כרטיסים עבור כל המשפחה ההנחה יכולה להיות משמעותית.


כניסה מוזלת אחה”צ לרוב פארקי המים והמרחצאות


סים – בדקו את העניין לפני הנסיעה – פעמים רבות קניית סים מקומי וחבילת רשת יוצאת זולה משמעותית מתשלום לחברות הסלולר בארץ על חבילת שיחות וגלישה בחו”ל. אל תשלמו ישר, עשו השוואת מחירים ותבחרו בהשקעה הקטנה (בדרך כלל אפשר לקנות סים וחבילה בשדה התעופה בעת הנחיתה) כדי לחסוך את העלויות.

תחבורה ציבורית – אם הטיול שלכם עירוני ומתבסס הרבה על תחבורה ציבורית יש אפשרות ברוב הערים לכרטיסי מעבר יומיים, שבועיים וכו’, במקום לשלם בנפרד על כל נסיעה. עשו תכנון לפני הנסיעה – אם מתוכננות לכם מספר נסיעות באוטובוסים / רכבות וכו’ בררו את העלות של כרטיס מעבר וקנו כרטיס מתאים לפי מספר הימים הדרושים. בחלק מהערים יש גם כרטיס מעבר משפחתי שחוסך עלויות.

אובר – פתרון נהדר בחו”ל כשממהרים או אין תחבורה ציבורית מתאימה הוא להזמין אובר. במקום לשלם מחירים יקרים של מוניות אפשר להזמין באפליקציה נהגי אובר שייקחו אתכם לאותו מקום במחיר יותר זול. האפליקציה של אובר מאד נוחה ונותנת לכם את מחיר הנסיעה מראש, את זמן ההגעה של הנהג כולל מפה של היכן הוא נמצא ואיך הוא מתקדם לקראתכם וגם פרטים על הנהג עצמו כמו בגט טקסי.

נתראה בפוסט הבא 🙂

השאירי תגובה