חופשות וטיולים

טיפים לטיול משפחתי בחו”ל

היי חברים,

הקיץ כבר כאן, הקייטנות כמעט מאחורינו ומאות משפחות יצאו בקרוב לטיול המשפחתי שלהם בחו”ל.
יהיו כאלו מנוסים שכבר עשו זאת כמה פעמים ויהיו כאלו שזו להם הפעם הראשונה שהם יוצאים לחו”ל עם הילדים. כך או כך, מוטב להיערך בהתאם על מנת למקסם את ההנאה בטיול ולייעל את התהליך, כדי שיהיה טיול משפחתי הכי מוצלח שאפשר.דבר ראשון שחשוב לזכור, אתם שם בשביל הילדים. טיול משפחתי נתפר ונועד קודם כל למטרת זמן איכות  משפחתי ולבילוי המיועד ומתאים לילדים ולשלב בו הם נמצאים.

למנוסים בטיולים, תתפלאו לגלות שהילדים שלכם משתנים מטיול לטיול, הרצונות והצרכים שלהם משתנים גם הם. אם פעם הם אהבו פארק שעשועים , יתכן שהפעם זה לא יעניין אותם, ולהפך.החלטתם לצאת עם הילדים לטיול בחו”ל? ריכזתי עבורכם טיפים והמלצות לכל השלבים, ככל שתהיו ערוכים כך תחזרו מהטיול מרוצים.

הזמנת הטיסה
בחרו תאריך ויעד נעים לטיול (עדיף כמובן לטייל לא כשקר מידי ולא כשחם מידי ביעד אליו תגיעו). אם אין ברירה ואתם מטיילים באוגוסט ביעד חם תזכרו לבדוק בטרם הזמנת הדירה/המלון שיש מזגן או מאוורר בחדרבחרתם ביעד מאוד קר? קחו אתכם מספיק מזוודות והצטיידו

למנוסים בטיולים, תתפלאו לגלות שהילדים שלכם משתנים מטיול לטיול, הרצונות והצרכים שלהם משתנים גם הם. אם פעם הם אהבו פארק שעשועים , יתכן שהפעם זה לא יעניין אותם, ולהפך.

החלטתם לצאת עם הילדים לטיול בחו”ל? ריכזתי עבורכם טיפים והמלצות לכל השלבים, ככל שתהיו ערוכים כך תחזרו מהטיול מרוצים.

הזמנת הטיסה

בחרו תאריך ויעד נעים לטיול (עדיף כמובן לטייל לא כשקר מידי ולא כשחם מידי ביעד אליו תגיעו). אם אין ברירה ואתם מטיילים באוגוסט ביעד חם תזכרו לבדוק בטרם הזמנת הדירה/המלון שיש מזגן או מאוורר בחדרבחרתם ביעד מאוד קר? קחו אתכם מספיק מזוודות והצטיידו בהתאם.

טיסות ארוכות מאוד (תאילנד, ארה”ב, ברזיל וכדו’) מומלץ לעשות בלילה. שימו לב לשעת הטיסה, אם הטיסה יוצאת בשבע בבוקר, אתם צריכים להיות בשדה התעופה כבר בארבע בבוקר, מה שאומר לילה כמעט בלי שינה.

*וודאו שאתם יושבים יחד בטיסה (אם צריך תשלמו על הושבה ! שימו לב ילדים לא יכולים לשבת במושבים שליד יציאת חירום, רק מבוגרים מורשים לשבת שם).

*יש ארוחה בטיסה שלכם ? בקשו מראש עבור הילדים בהזמנת הטיסה – ארוחה לילדים. למרות זאת ובכל מקרה, כדאי להצטייד עם אוכל שלכם לטיסה כי לא בטוח שהאוכל שבמטוס יהיה טעים לילדים.

הכנות לטיול:


*תכנון נכון – כאמור, תכננו את הטיול והמקומות בהם תבקרו בהתאם למה שהילדים שלכם אוהבים, שתפו אותם בתכנית שלכם, תאמו ציפיות.

בחרו מקום לינה ידידותי לילדים ולמשפחות. כדאי ללמד את הילד איך אומרים “קוראים לי” בשפה המקומית אפשר ללמוד עוד מילים בסיסיות כמו: שלום, תודה, בבקשה.

הילד קטן וזקוק לעגלה ? בדקו אם יש דרכי גישה לעגלה באתרים בהם תבקרו, ואם כדאי לכם להצטייד במנשא במקום או בנוסף לעגלה.

הגדרת תקציב – הקציבו מראש לכל ילד סכום לבזבוזים, ילדים גדולים יכולים אפילו לשמור אצלם את הכסף שהקצבתם להם, והם מחליטים על מה לבזבז אותו כך אין יותר “אמא תקני לי”.
אריזה – שיתוף הילדים באריזה. קחו אתכם בגדים נוחים ופשוטים המתאימים למזג האוויר ביעד, מגבונים ובגדי החלפה שיהיו תמיד אתכם, תרופות, פלסטרים,  הדפיסו רשימה ותארזו לפי הרשימה, כדאי להתחיל
.לארוז כמה ימים לפני הטיסה כדי שאם תזכרו במשהו תספיקו להוסיף אותו
הכינו תיק קטן אחד עם כל מה שחייב להיות אתכם כל הזמן, שיהיה אתכם בטיסה ולא יישלח לבטן המטוס
לטיסה – תעסוקה לילדים: חוברת צביעה, צבעים, קופסת פלסטיק עם משחק/פעילות יצירה שלא מלכלכת, אייפד, טלפון נייד מוטען, מטען נייד, סרטים/מוסיקה – ככל שהטיסה ארוכה יותר זה חשוב יותר, מגבוני חיטוי מסופר פארם למטוס, בקבוק, ספר, שמיכה אהובה, צעצוע קטן וכל מה שיכול לעזור בהעסקת הילדים הקטנים


אוכל ומים ליום הטיסה (מהשדה בארץ מותר להעלות לטיסה נוזלים, מרוב השדות בעולם זה אסור, אז מים תקנו בשדה בחזרה ארצה) , חטיפים, לטוס עם בגדים נוחים ונעליים סגורות, בגדי החלפה, ג’קט / כירבולית, מסטיקים / מוצץ להפחתת הלחץ באוזניים, שקית ריקה לזבל (שתהיה אתכם), עבור ילדים קטנים –  להתייעץ עם הרופא לגבי תרופת מרשם בשם קלרינס, שעה לפני הטיסה, יעיל ל 4 שעות. למניעת לחץ באוזניים.

הידעת? יש כרית מתנפחת שמגדילה את המושב עבור ילדים קטנים שרוצים לישון בטיסה – אפשר לקנות באתרים ברשת, מילות חיפוש  wapwap Travel Bed for Kids

בטיול עצמו:

כדאי שתמיד יהיו אתכם באוטו בגדי החלפה, בגד ארוך למקרה שיתקרר מזג האויר, מגבת, בגד-ים, מעילי גשם, מטריה מתקפלת (כמובן ביעד בו עלול לרדת גשם גם בקיץ).

דאגו שהנסיעות בטיול לא יעלו על שעה – שעה וחצי לכל כיוון. אם הנסיעה ארוכה וכשיש צורך, עצרו מידי פעם במקום בטוח להתרעננות.

הכנת אוכל מראש לכל יום של טיול שתמיד יהיה משהו קטן לאכול בשלוף, קחו אתכם צידנית גמישה, הצטיידו מראש באוכל מהסופר.

תנו לילדים אחריות וסמכויות, בהתאם לגילם וליכולתם. ילדים גדולים יכולים ללמוד מראש על מקום מסוים שתבקרו בו ולהעביר לכם הדרכה אותה הכין לפני הטיול. הילד אוהב לצלם ? שתפו אותו במטלת התיעוד.

מטיילים במקומות גדולים והמוניים? מומלץ להכין מראש חולצה זוהרת תואמת לכל בני המשפחה, עדיפות עם הדפס של מספר טלפון להתקשרות (אצל הילדים). אנחנו עשינו זאת כשהיינו בפארק אירופה ביער השחור.

יש משפחות שמצטיידות בצמיד מיוחד עליו כתוב שם הילד באנגלית ומספר טלפון של אחד ההורים. משכך כאבים לילדים וכדור נגד כאב ראש למבוגרים – שיהיה אתכם תמיד. אם יש לכם ילד שסובל מבחילות בנסיעות – הצטיידו בהתאם במה שיכול לסייע לו, כדור מציצה טבעי, לימון וכדומה.

והכי הכי חשוב: לנשום עמוק, לפתוח ולסיים כל יום עם מצב רוח טוב ולזרום עם הילדים, זה טיול משפחתי ! תיהנו מהיחד מהשינוי באווירה ובמקום ומהחוויות שתיקחו אתכם לכל החיים, כי לזה אין תחליף.

השאירי תגובה